Od 1 lipca 2025r. zmiana wysokości stawek opłat i druków deklaracji!
Związek Międzygminny „Eko – Przyszłość” działając na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2025 r. poz. 733) [zwanej dalej ucpg] zawiadamia, iż Zgromadzenie Związku Międzygminnego „Eko – Przyszłość” w Nowej Soli w dniu 28.05.2025 r. podjęło uchwałęnr IV/23/2025 r. w sprawie wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2025 r. poz. 1356) obowiązującą od 1 lipca 2025 r.
W związku z powyższym na podstawie przyjętej aktualnie obowiązującej Państwa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożonej na nieruchomość – wysokość miesięcznej opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązującej od 1 lipca 2025r. zostanie wyliczona jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w Państwa deklaracji.
Na podstawie art. 6m ust. 2a ucpg właściciel nieruchomości nie jest zobowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza od 1 lipca 2025r. opłatę miesięczną za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu, które każdy z właścicieli nieruchomości od Związku już otrzymał bądź w najbliższym czasie otrzyma.
Termin płatności za lipiec 2025 r. ulega zmianie tj. opłatę uiszcza się z góry do 31-go lipca 2025 r., pozostałe terminy płatności pozostają bez zmian tj. z góry do 15 dnia każdego miesiąca, którego obowiązek płatności dotyczy. W przypadku wcześniej dokonanych płatności obejmujących okres od lipca 2025 r. należy w ww. terminie uregulować niedopłatę na numer Pani/Pana indywidulnego konta bankowego, które zostało już wcześniej Pani/Panu wskazane do wpłat.
Nowe deklaracje należy złożyć jedynie w przypadku zmiany danych zawartych w uprzednio już złożonej deklaracji np. zmiany ilości mieszkańców, zmiany adresu lub zmiany innych danych mających wpływ na wysokość opłaty.
Od dnia 1 lipca 2025r. obowiązywać będą również nowe druki deklaracji, które będą dostępne od tej daty na stronie internetowej www.eko-przyszlosc.pl w zakładce: Druki i deklaracje. Wkrótce również na naszej stronie będzie dostępny interaktywny formularz elektroniczny wspierający i pomagający w wypełnieniu druku deklaracji.
Uwaga!
Deklaracje wysłane/dostarczone do 30.06.2025 r. należy składać na jeszcze obowiązujących „starych” drukach deklaracji.
Deklaracje wysłane/dostarczone od 01.07.2025 r. należy składać na nowych drukach deklaracji obowiązujących od 01.07.2025 r.!
1) Pobierz nowy druk deklaracji dla nieruchomości zamieszkałej
2) Pobierz nowy druk deklaracji dla nieruchomości niezamieszkałej
Od 1 lipca 2025 r. obowiązuje również nowa wysokość zwolnienia z części opłaty tylko dla właścicieli nieruchomości mieszkalnych, jednorodzinnych (max w budynku do dwóch wyodrębnionych lokali), którzy zadeklarowali w deklaracji kwotę zwolnienia oraz że posiadają przydomowy kompostownik i kompostują w nim bioodpady.
Jeśli spełniasz wszystkie poniżej określone warunki tj.:
1) Twoja nieruchomość jest domem mieszkalnym, jednorodzinnym (max do dwóch wyodrębnionych lokali w budynku),
2) posiadasz na nieruchomości przydomowy kompostownik i kompostujesz w nim bioodpady
i chcesz skorzystać ze zwolnienia – ZŁÓŻ NOWĄ DEKLARACJĘ z zadeklarowaną kwotą opłaty pomniejszoną o kwotę zwolnienia!! Wysokość zwolnienia z części opłaty od 1 lipca 2025 r. wynosić będzie 6 zł od łącznej miesięcznej wysokości opłaty za wszystkich mieszkańców (nie odejmujemy kwoty zwolnienia od każdej osoby, lecz jednokrotnie od całej wysokości opłaty np. 2 osoby zamieszkałe x nowa stawka opłaty: 47 zł/os./m-c = 94 zł – wysokość miesięcznej opłaty, a po zastosowaniu kwoty zwolnienia: 94 zł – 6 zł = 88 zł).
Przypominamy! Jeżeli skorzystasz ze zwolnienia operator nie będzie odbierał z Twojej nieruchomości bioodpadów i odbierze pojemnik na bioodpady!
Poniżej zamieszczamy część uchwały nr IV/23/2025 z 28.05.2025 r. dot. stawek opłat dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych:
„§ 1. Ustala się stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w wysokości 47,00 zł miesięcznie od mieszkańca.
§ 2. W przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (nieruchomości niezamieszkałe) ustala się stawkę za jeden pojemnik lub worek o określonej pojemności dla każdej frakcji odpadów komunalnych, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie tej nieruchomości w wysokości:
- o pojemności 60 litrów – w wysokości 16,00 zł,
- o pojemności 80 litrów – w wysokości 24,00 zł,
- o pojemności 120 litrów – w wysokości 32,00 zł,
- o pojemności 240 litrów – w wysokości 63,00 zł,
- o pojemności 1100 litrów – w wysokości 287,00 zł,
- o pojemności 1500 litrów – w wysokości 387,00 zł,
- o pojemności 2500 litrów – w wysokości 643,00 zł,
- o pojemności 3000 litrów – w wysokości 767,00 zł,
- o pojemności 5000 litrów – w wysokości 1277,0 zł,
- o pojemności 7000 litrów – w wysokości 1780,00 zł,
- o pojemności 10000 litrów – w wysokości 2546,00 zł.
§ 3. Ustala się stawkę opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na których zamieszkują mieszkańcy, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, w wysokości dwukrotności wysokości stawek opłat ustalonych w § 1 tj. w wysokości 94,00 zł miesięcznie od mieszkańca.
§ 4. W przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (nieruchomości niezamieszkałe) ustala się stawkę opłaty podwyższonej za jeden pojemnik lub worek o określonej pojemności dla każdej frakcji odpadów komunalnych, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie tej nieruchomości, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, w wysokości dwukrotności wysokości stawek opłat ustalonych w § 2 tj.:
- o pojemności 60 litrów – w wysokości 32,00 zł,
- o pojemności 80 litrów – w wysokości 48,00 zł,
- o pojemności 120 litrów – w wysokości 64,00 zł,
- o pojemności 240 litrów – w wysokości 126,00 zł,
- o pojemności 1100 litrów – w wysokości 574,00 zł,
- o pojemności 1500 litrów – w wysokości 774,00 zł,
- o pojemności 2500 litrów – w wysokości 1286,00 zł,
- o pojemności 3000 litrów – w wysokości 1534,00 zł,
- o pojemności 5000 litrów – w wysokości 2554,00 zł,
- o pojemności 7000 litrów – w wysokości 3560,00 zł,
- o pojemności 10000 litrów – w wysokości 5092,00 zł. „