Pozostałe druki:
- Wniosek o przeksięgowanie wpłaty – w przypadku posiadania kilku indywidualnych kont bankowych i/lub wpłacie na błędny nr rachunku można złożyć wniosek o przeksięgowanie wpłat/y z jednego rachunku na drugi,
- Wniosek o zwrot nadpłaty – jeżeli nie został złożony wniosek o zaliczenie powstałej nadpłaty na poczet przyszłych opłat, to o zwrot powstałej nadpłaty należy złożyć wniosek zgodny z załączonym drukiem,
W przypadku podpisania deklaracji przez pełnomocnika reprezentującego właściciela nieruchomości należy przedłożyć niezbędne pełnomocnictwo uprawniające do podpisywania deklaracji w wersji papierowej dot. opłaty za gospodarowanie odpadami zgodnie z art. 80a Ordynacji Podatkowej (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 201 ze zm.).
Wybrane paragrafy:
Art. 80a § 2. Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji oraz zawiadomienie o odwołaniu tego pełnomocnictwa składa się organowi podatkowemu właściwemu w sprawach podatku, którego dana deklaracja dotyczy.
§ 4 W kwestiach dotyczących pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące pełnomocnictwa w postępowaniu podatkowym.
Art. 138b § 1 ww. ustawy mówi, iż pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych.
Art. 138g. [Ustanowienie więcej niż jednego pełnomocnika]
Ustanawiając więcej niż jednego pełnomocnika o tym samym zakresie działania lub ustanawiając pełnomocnika ogólnego oraz szczególnego w tej samej sprawie, strona wskazuje organowi jednego z nich jako pełnomocnika do doręczeń.
Zamiast oryginału dokumentu na podstawie art. 194a § 2 strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym.
Stosowne pełnomocnictwa można składać na drukach UPL-1P z adnotacją w pkt. 53 w części E, iż dotyczy składania i podpisywania deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw.
Organ informuje, iż dołączając stosowne pełnomocnictwa należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowa Sól w PKO Bank Polski S.A. nr: 62 1020 5402 0000 0302 0365 3466 tytułem: opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo wraz z adresem nieruchomości, którego dotyczy: (należy wskazać adres odbioru odpadów z nieruchomości zgodnie ze złożoną deklarację) bądź wskazać podstawę prawną, która pozwoli zwolnić od ww. opłaty zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (t.j.Dz.U.2016.1827 ze zm.). W takim przypadku w treści pełnomocnictwa należy podać podstawę prawną, która zwalnia z opłaty skarbowej.
- Oświadczenie wyręczyciela – jest to oświadczenie, które należy złożyć w przypadku dokonywania wpłat za odpady komunalne z innego rachunku bankowego niż nasz osobisty, którego właścicielem jest inna osoba.
- OŚWIADCZENIE – na wyrażenie zgody na gromadzenie, przetwarzanie danych osobowych w celu powiadamiania wiadomościami e-mail lub krótką wiadomością tekstową sms o zaległościach w opłacie.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]